Pages

SPONSOR

Followers

sponsor

Sunday, October 13, 2013

Wanita-Wanita Cantik Ini Berdemonstrasi Sambil Memperlihatkan Bulu Ketiak

ketiak1Foto: Para Gadis Ini Demo Sambil Menunjukkan Bulu Ketiak Mereka -

Kebanyakan wanita akan mencukur bulu yang mengganggu di badan. Selain agar tampil lebih cantik, menghilangkan bulu juga akan mengurangkan kesan biang keringat.
Hampir semua wanita akan malu saat tidak sengaja mengangkat ketiak dan mencari kalau bulu ketiak sudah mulai panjang dan mengganggu.
Selain banyaknya rawatan moden untuk menghilangkan bulu ketiak secara kekal, tidak sedikit yang juga melakukan rawatan dan membersihkan bulu ini dengan cara tradisional. Laser ataupun terapi menjadi pilihan untuk menunjang penampilan. Perkara yang berbeza dilakukan oleh para wanita yang mengikuti gerakan Armpits4August.

Para wanita yang mengikuti gerakan Armpits4August ini bahkan tidak mencukur bulu ketiakmereka selam berbulan-bulan. Dilaporkan oleh Dailymail, bulan Movember (sebutan untuk bulan para wanita di Inggeris) adalah bulan di mana para wanita yang mengikuti gerakan unik ini untuk membiarkan bulu ketiak mereka tumbuh lebat dan bebas.
Tujuan dari aksi unik dan bikin geli ini adalah untuk mengumpul dana yang akan diberikan kepada Verity, lembaga amal khusus pesakit Polycystic Ovary Syndrome (PCOS).
Dalam gerakan Armpits4August, para wanita yang mengikuti aksi kebaikan ini tidak mencukur bulu ketiak selama sebulan. Walau geli dan malu bagi anda yang tidak terbiasa tapi faktanya gerakan ini diikuti oleh ratusan wanita di Inggeris. Aksi amal yang mencabar ini bermula sejak bulan Ogos tahun 2012 lalu.

Hal ini dilakukan untuk menyokong wanita yang mengalami PCOS (Polycystic Ovary Syndrome). Tak banyak yang tahu, tapi penyakit ini dialami oleh banyak wanita. Gejala yang paling umum adalah pertumbuhan banyak bulu, termasuk bulu-bulu halus di wajah dan dada mirip lelaki.
Diadakannya aksi ini juga bertujuan untuk membuat wanita yang mempunyai PCOS percaya diri atas kelebihan yang mereka punya. Gerakan ini juga diharapkan untuk menyedarkan orang ramai untuk tidak memandang buruk kepada wanita yang mempunyai penyakit ini.

Sumber

No comments:

Post a Comment

ShareThis