Pages

SPONSOR

Followers

sponsor

Tuesday, July 2, 2013

Bila Musim panas tiba,ramai berkunjung ke pantai tanpa pakaian

72563__2005398London – Musim panas adalah masa yang menyeronokkan di Inggeris untuk menikmati matahari. Bagi yang suka

bertelanjang dan penyuka kebebasan, pantai Holkham di Taman Negara Holkham di daerah North Norfolk adalah satu pilihan.
Seperti ditulis The Sun (28/6/2013), pantai ini makin diminati oleh kaum nudis atau naturists pada musim panas seperti ini untuk mengekspresikan kebebasan. Mereka umumnya datang berpasangan, sebagai suami isteri mahupun kumpulan. Mereka berkhemah, berbual dan menikmati makanan yang mereka masak atau sekadar jalan-jalan di tepi pantai dengan cara berbogel ria.
Kaum naturist ini bertelanjang kerana suka kebebasan dan bukan seks. “Kami datang ke sini untuk ketenangan dan kebebasan dan tidak ada kaitan dengan seks,” kata Helen, 57 dan suaminya David, 67. Sedangkan Tom, 61 yang juga seorang pemandu lori mengatakan bahawa pantai ini sering disalahgunakan pihak lain untuk seks. “Saya bertemu dengan sekumpulan gay yang berkhemah dan berlakukan pesta seks semalam. Itu tak diingini kaum naturist, “kata Tom yang datang ke pantai itu dengan rakan-rakannya.
Selain Holkham, ada beberapa tempat di United Kingdom untuk berbugil ria, seperti pantai timur Brighton, Isle of Wight atau Northhumberland, tapi pantai ini tetap kegemaran bagi kaum naturist.
Beberapa saat lalu, pantai Holkham menjadi perhatian kerajaan Inggeris dan sempat melarang pengunjung bugil. Keluarga yang mempunyai anak-anak kecil dan remaja juga selalu mengelakkan tempat ini untuk bercuti.

Sumber

No comments:

Post a Comment

ShareThis