Pages

SPONSOR

Followers

sponsor

Friday, March 22, 2013

Nur Eina Azman Yang Hot Makin Diminati

Nur Eina Azman Yang Hot Semakin Diminati di Bibir Peminat-01

Memiliki pesona bintang, nama pelakon remaja tinggi lampai dengan rupa paras cantik serta berperwatakan mesra ini semakin meniti di bibir peminat.

Begitulah Nur Eina Azman, 18, pelakon siri popular Mimpi Cinderella yang baru saja habis tayangannya di TV3.

Pernah bersua dengannya beberapa kali , bukan saja semakin meningkat prestasi lakonannya, transformasi Eina juga semakin ‘vogue’ - membuktikan gadis kelahiran Temerloh, Pahang ini mahu serius menjadi seorang artis.

Dengan ketinggian 173sm, berat 49kg bersama potongan badan 36-24-26, persis ratu cantik, Eina mampu menembusi pelbagai cabang lain termasuklah peragaan.

Eina bukanlah nama baru di persada seni lantaran sudahpun berkecimpung dalam industri sejak dari bangku sekolah lagi. Bagaimanapun, baru kini namanya mula disebut-sebut dan berjaya meraih perhatian pengikut dunia hiburan tempatan.

Namun begitu, kebelakangan ini kisah hubungannya yang rapat dengan pelakon tampan berwajah Latino - Afiq Muiz - nampaknya lebih menjadi perbualan apabila sering dilihat berdua, bukan sekali sehingga mereka dikatakan sedang bercinta.

Bahkan, lensa kamera lantas menangkap ke arah kedua-dua teraju utama siri Mimpi Cinderella itu sejurus berpasangan melintasi karpet ungu pada Anugerah Juara Lagu ke-27 (AJL27), Ahad lalu. Tidak kurang juga, ada wartawan menggunakan alasan demikian untuk bertanyakan status sebenar perhubungan mereka.

Menguatkan lagi desas-desus percintaan mereka, Afiq sendiri datang menemaninya sewaktu mengadakan sesi fotografi di Balai Berita, Bangsar, kelmarin. Eina tanpa berselindung mengakui mereka berdua memanglah semakin rapat.

“Usia perkenalan saya dengan Afiq sudah masuk tiga tahun dan ditakdirkan bergandingan dalam siri berkenaan, menjadikan kami tambah rapat. Namun jangan tergesa-gesa membuat spekulasi mengenai hubungan kami kerana hakikatnya, tiada langsung hubungan istimewa setakat ini.

“Kebenarannya, dia adalah kawan lelaki yang Eina paling rapat pada saat ini dan kerana itulah juga kami sering keluar lepak bersama. Kami berkongsi banyak minat yang sama dan satu kepala. Saya sangat menyenangi Afiq dan kemesraan kami memang menimbulkan pelbagai pertanyaan ramai. Itu saya tidak nafikan.

“Saya sedar, media dan peminat pastinya mahukan kepastian di sebalik perhubungan kami, namun inilah penjelasan yang sebenarnya daripada saya. Kami memang intim tetapi sebagai kawan saja dan tiada hubungan istimewa apalagi bercinta,” katanya yang tidak keberatan memberi penjelasan biarpun sering diasak soalan itu.

Apapun, bagaikan nafas baru buatnya, meskipun pernah muncul melakonkan watak utama dalam dua drama sebelum ini termasuklah 5 Jingga dan Kemisah Kirkby, hakikatnya nama dia seolah-olah tidak dipandang.

Lantas, sewaktu dipilih menjayakan watak Saleha dalam siri itu, kerisauan melanda anak saudara penyanyi Juliza Adzlizan ini kerana memikirkan bagaimana penerimaan penonton kelak.

“Apa tidaknya, untuk mendapatkan watak ini, saya terpaksa bersaing dengan beberapa pelakon nama besar dan amat terkejut apabila pengarah, Azmi Hatta memilih saya. 

Sebaik mendapat tahu, saya menjadi sangat takut kerana tanggungjawab itu amat besar dan watak Saleha menuntut saya untuk melakukan lebih daripada tujuh karakter.

“Sepanjang penggambaran, 75 peratus daripada watak saya adalah babak menangis dan ia sangat mencabar buat saya kerana bukan mudah untuk mendapatkan mood sebegitu.

“Namun saya sangat bersyukur dan terkejut dengan sambutan yang ternyata di luar dugaan apabila sepanjang ditayangkan 13 episod, Mimpi Cinderella mencatatkan ‘rating’ nombor satu sehingga ke episod penamat. Sekarang barulah orang mula kenal siapa Eina Azman berbanding sebelum ini,

Sumber

1 comment:

ShareThis