Pages

SPONSOR

Followers

sponsor

Tuesday, March 12, 2013

Nenek 73 Tahun Di Cabul Di Taman

centralparknydailydlmNew York, Duh! Seorang nenek menjadi mangsa rogol di Central Park, taman terkenal

di kawasan New York, Amerika Syarikat (AS). Wanita berusia 73 tahun ini diperkosa di siang hari oleh seorang lelaki yang tidak dikenali.
Insiden ini terjadi di dekat Central Park West dan 74th Street, tidak jauh dari Kebun Strawberry di taman tersebut pada Rabu (12/9) waktu setempat. Salah seorang lelaki pengunjung taman, Eric Ozawa, termasuk nenek ini tergeletak di tanah sekitar pukul 11.30 waktu setempat.
"Saya bercakap kepadanya, dia bilang dirinya telah diperkosa. Wajahnya bengkak. Mata sebelah kanannya memar parah. Dahinya bengkak," terang Ozawa yang merupakan profesor di Universiti New York ini, seperti dipetik New York Daily News, Khamis (13/9/2012) .
Ozawa menuturkan, tubuh nenek tersebut dipenuhi baja dan tanah. "Dia seorang wanita berbadan kecil dan berusia sekitar 70-an tahun," tambahnya.
Begitu polis tiba di lokasi kejadian, nenek ini langsung menjelaskan apa yang terjadi kepadanya. Sang nenek mengaku dirinya tengah asyik mengamati burung-burung yang ada di taman ketika pelaku tiba-tiba mendekatinya dan berkata, "Apakah kamu mengingatku?"
Pelaku kemudian menyerang nenek tersebut dan menyeretnya ke semak-semak menjauhi kerumunan orang yang ada di taman. Lalu terjadilah pemerkosaan tersebut. Sang nenek diminta untuk tidak bergerak sama sekali, hingga akhirnya ada orang yang menemuinya.
Kepada polis, nenek ini mengakui pernah melihat pelaku sebelumnya. Menurut si nenek, pelaku merupakan seorang lelaki yang tidak sengaja pernah tertangkap kamera olehnya tengah melancap di semak-semak taman minggu lalu. Saat itu, pelaku hanya meminta si nenek untuk menghapuskan Gambar tersebut dan kemudian meninggalkannya begitu saja.
Namun ternyata pada pertemuan kedua-dua mereka, pelaku nekad melakukan perbuatan keji ini. Pelaku juga merompak beg si nenek yang mengandungi kamera, dompet dan barang-barang lain. Saat ini, pihak polis tempatan tengah memburu pelaku, yakni seorang lelaki tinggi besar yang berusia sekitar 40-an tahun dan berbahasa Inggeris dengan loghat Rusia atau Ukraine. Polis telah berjaya mendapat Gambar dari rakaman CCTV taman yang menujukkan seorang lelaki mendukung beg ransel yang dipercayai milik si nenek.
Sedangkan sang nenek kini tengah menjalani rawatan di rumah sakit tempatan. Keadaannya dilaporkan stabil.

Sumber

No comments:

Post a Comment

ShareThis