Pages

SPONSOR

Followers

sponsor

Sunday, March 3, 2013

Jalan 16 Km Demi Temuduga Kerja

xVY0sLRsPL

INDIANAPOLIS - Seorang remaja rela untuk berjalan sejauh 16 kilometer (km) untuk melakukan wawancara kerja. Usahanya itu pun membuahkan hasil positif

Remaja berusia 18 tahun ini sempat menanyakan arah untuk menuju tempat dirinya melakukan wawancara kerja. Tetapi dia harus melewati rintangan jalan yang bersalji sejauh 16 km dan cuaca yang dingin, di Indianapolis, Amerika Syarikat (AS). Demikian diberitakan Emirates 24/7, Khamis (1/3/2013).
Ketika ditanya mengapa remaja itu memutuskan berjalan kaki, dirinya mengatakan, tidak mempunyai wang cukup untuk naik bas. Alhasil, jalan kaki adalah penyelesaian dari masalahnya itu.
Nasibnya beruntung ketika dirinya berhenti untuk bertanya arah, apabila sampai di syarikat pemilik gerai makanan Papa Roux Po Boys dan Cajun Food. Ketika diterima oleh sang pemilik, Art Bouvier, remaja itu justru ditawarkan pekerjaan.
Art Bouvier merasa terkesan sekaligus terkejut dengan keteguhan remaja 18 tahun itu. Dirinya rela berjalan kaki hanya untuk pekerjaan yang mempunyai bayaran minimun. Bouvier pun merekrutnya untuk bekerja di pasukan Papa Roux.

Sumber

No comments:

Post a Comment

ShareThis