Pages

SPONSOR

Followers

sponsor

Thursday, March 14, 2013

Ingin uji Undang-undang, Gadis Ini Keliling Bandar Raya New York

Aneh tapi nyata! tapi apa memang sudah zamannya ya? sekarang perempuan sepertinya sangat suka mempertontonkan tubuhtnya?
! dulu pernah seorang mahasiswi kerana stress berbugil ria di jalan raya, nah ini malah demi mencuba undang-undang!


Moira Johnston menghabiskan waktunya dengan berjalan-jalan keliling bandar dengan bertelanjang dada. Perempuan berusia 29 tahun itu mahu menguji undang-undang New York yang membenarkan seorang perempuan bertelanjang dada seperti lelaki.

Sejak Mei lalu, Johnston sudah sering berjalan-jalan mengelilingi wilayah timur New York tanpa mengenakan baju. Johnston mengatakan, banyak orang yang tidak sedar bahawa bertelanjang dada adalah hak dari perempuan New York, termasuk hak para polis New York yang sempat menangkapnya tanpa tuduhan.


 Johnston menjadi aktivis telanjang dada setelah dirinya dikeluarkan dari kelab yoga. Hal itu disebabkan kerana Johnston bertelanjang dada seperti lelaki, di saat latihan yoga berlangsung.

"Saya ingin para perempuan mengetahui haknya dan memberikan semangat kepada mereka untuk bertelanjang dada," ujar Johnston, seperti dipetik Daily Beast, "Bukan bermakna semua orang harus bertelanjang dada, namun saya menyokong perempuan yang memilih untuk melakukan hal itu," tambahnya.


No comments:

Post a Comment

ShareThis