Pages

SPONSOR

Followers

sponsor

Friday, March 1, 2013

Gaun Warna Kulit Girlband Korea


Inovasi tentunya sangat diperlukan untuk menghindari rasa bosan yang penggemar kerana penampilan sang idolanya yang hebat. Namun....
terkadang tak semua inovasi itu menjadi sebuah idea cemerlang, tak sedikit malah yang menuai kontroversi akibat ide inovasinya yang terlalu over. Mungkin seperti juga gaun seksi beberapa girlband Korea.

K-pop yang tengah naik daun ini membuat para idolanya juga berusaha selalu memberikan penampilan baru kepada para fansnya. Dengan modal yang ada iaitu wajah cantik, kulit putih, kaki jenjang, dan tubuh ideal para personel girlband tersebut berusaha untuk mengeksplornya. 

Meski tak terbuka namun pemilihan warna gaun yang menyerupai warna kulit juga dapat menimbulkan kontroversi. Kerana jika dilihat sekilas dari kejauhan tentunya para personel ini akan terlihat seperti semi bogel. 
Kontroversi tersebut juga sempat dialami oleh girlband K-Pop seperti Soobin Dal Shabet, yang baru saja mendapat perhatian lantaran t-shirt ketat berwarna kulit yang dikenakan di sebuah event di Mokdong Baseball Stadium. Miss A dan 4minute juga dilaporkan pernah menggunakan pakaian dengan warna kulit.

Namun yang fatal adalah penampilan Sistar dalam acara MBC Korean Music Festival 2011lalu yang terlihat mengenakan gaun pendek, ketat, dan berwarna senada dengan kulit. Hal tersebut sehingga terlihat seperti mereka sedang bogel. Cibiran pun banyak dilontarkan oleh para netizen.
Sumber

No comments:

Post a Comment

ShareThis