Pages

SPONSOR

Followers

sponsor

Friday, March 1, 2013

Gara-Gara Dedah Dada Farah Quinn Ditegur


Gara-gara berpakaian kurang sesuai untuk satu rancangan memasak, Chef Farah Quinn secara tidak sengaja menayangkan dadanya kepada para penonton
. Insiden itu berlaku dalam rancangan Ala Chef pada 5 Februari 2012. Chef berusia 31 tahun itu menggayakan busana yang mempunyai belahan dada yang agak luas lalu menampakkan dadanya secara jelas sepanjang rancangan selama 30 minit itu. 


Komisi Penyiaran Indonesia (KPI) sebuah badan bertanggunjawab terhadap penyiaran di Indonesia akhirnya tampil membuat teguran kepada Farah Quinn dan juga Trans TV yang menyiarkan rancangan itu. Surat teguran rasmi dari KPI itu dikeluarkan pada 14 Februari 2012. Untuk rekod, Julia Perez dan Nikita Mirzani juga pernah ditegur gara-gara berpakaian terlalu seksi. 


Dalam surat tersebut, KPI menegur agar Farah tidak lagi memakai baju yang terbuka ketika tampil di televisyen. Selain itu KPI juga meminta Trans TV untuk tidak menayangkan program yang menampilkan host dengan pakaian terbuka.
“Pada tanggal 5 Februari 2012 pukul 10.00 WIB menayangkan host (Farah Quinn) memakai pakaian yang agak terbuka di bagian dada, sehingga tubuh bagian dada host tersebut terlihat sangat jelas sepanjang acara. KPI Pusat mengimbau stasiun tersebut agar segera melakukan perbaikan internal dengan cara menyesuaikan pakaian yang digunakan oleh host agar tubuh bagian dada tidak terbuka. KPI Pusat juga meminta agar Trans TV tidak menayangkan ulang program yang menampilkan host dengan pakaian terbuka sebagaimana dimaksud.”

Sumber

No comments:

Post a Comment

ShareThis