Pages

SPONSOR

Followers

sponsor

Monday, March 11, 2013

Ada Ayam Jantan Betelur Di China

images
Saintis di China menyelidiki keanehan ayam jantan milik Huang li (47), kerana mengejut boleh bertelur, setelah tujuh ayam betina "rakannya" dipotong untuk dimakan.

Huang yang mempunyai ladang di Desa Chumiao, Mengcheng, wilayah Anhui mengaku memelihara satu ayam janatan unik itu bersama sejumlah ayam betina.
Ketujuh ayam betina sudah habis diambil dan hanya tinggal satu ayam jantan.Ketika dia masuk kandang Ayam, ternyata ada telur.
"Saya fikir satu kejiranan menyimpan telur di kandang untuk dimakan. Eh keesokan harinya ada telur yang lain dan juga di hari ketiga, saya terkejut melihat ayam jantan itu bertelur," tuturnya.
Keunikan ayam itu akhirnya tersiar dan saintis tempatan tempatan ingin tahu apa sebenarnya yang terjadi. "Mereka ingin mengetahui apakah memang sejak awal ayam betina tapi penampilannya seperti ayam jantan atau benar-benar berubah menjadi betina ketika semua ayam betina habis," tambahnya.
Yang jelas, kata Huang, ayam itu membantu membangunkannya setiap pagi, dan boleh saja ayam betina yang dianggap sebagai ayam jantan
Sumber

No comments:

Post a Comment

ShareThis