Pages

SPONSOR

Followers

sponsor

Sunday, January 6, 2013

Syahrini ingin kahwin tahun ini

 PERTEMUAN pada lewat petang usai siaran langsung Indonesia Mencari Bakat musim ketiga (IMB 3) hujung minggu lalu membuahkan secebis bicara bersama pemilik nama Rini Fatimah Jaelani atau nama pentasnya, Syahrini, 33.
Tidak tertanggung gelak dan tawa sepanjang sesi bicara, Syahrini adakalanya cuba menyusun buah kata yang terpacul daripada kuntuman manis bibirnya bertutur menggunakan slanga Melayu berbanding bahasa ibundanya, bahasa Indonesia.

Katanya, pengalaman bercinta lebih setahun dengan pemuda kelahiran Malaysia, Bubu membolehkan dirinya bertutur menggunakan slanga Melayu biarpun sekadar bertaraf amatur.


"Walaupun tak sempat menjadi warganegara Malaysia, saya faham dan boleh berbicara sedikit sebanyak menggunakan bahasa Melayu. Nyata sekali tidak jauh bezanya," lantunnya berseloroh.

Memiliki sisi peribadi yang sentiasa ceria dan tidak lekang senyuman, Syahrini yang ditemui di stesen televisyen Trans TV (Televisi Transformasi Indonesia), Jakarta, Indonesia baru-baru ini tidak lokek berkongsi cerita terbaharunya termasuk kisah cinta.

Perpisahan dengan usahawan jual beli emas dari Malaysia, Bubu atau nama sebenarnya, Raja Mohamad Syazni Raja Mohamad Rashid bermula awal tahun 2011 menambahkan keakraban dan kedekatan Syahrini dengan Malaysia.

Biarpun usia percintaan mereka tidak berpanjangan, kata Syahrini, sekurang-kurangnya dia sempat mempelajari adat, budaya dan sosioekonomi Malaysia.

"Kami berpisah secara baik dan saya tidak ada masalah untuk terbang ke Kuala Lumpur jika terdapat sebarang urusan di sana, kerana Malaysia juga seperti rumah kedua saya," jawabnya ketika ditanya mengenai kesudian bertandang ke negara bekas kekasihnya itu.

Cinta

Melanjutkan bicara, ujar pelantun lagu Kau Yang Memilih Aku itu, selepas perpisahannya dengan Bubu dia masih belum memikirkan soal mencari pengganti lain atau berkahwin.

"Sehingga saat ini belum ada lagi lelaki lain yang bertakhta di hati saya. Fokus saya pada karier nyanyian sahaja," katanya yang menolak faktor usia yang barangkali menjadi kewajipan untuk berumah tangga dalam masa terdekat.



PERCINTAANNYA dengan Bubu meninggalkan kesan yang mendalam terhadap naluri Syahrini.


Bagaimanapun, Syahrini memohon agar pihak luar termasuk peminat menghormati privasi dan memberi ruang kepadanya.

"Ada sisi kehidupan kita sebagai manusia biasa yang tidak sesuai diberitahu kepada semua dan mohon supaya menghormati privasi itu. Benar saya seorang figura umum tetapi tidak semua hal perlu saya maklumkan," getus penyanyi kelahiran Bogor, Jawa Barat itu.

Ironi situasi yang menjadi punca perpisahan dirinya dan Bubu, Syahrini mengakui, limpahan pendedahan dan populariti yang datang mendadak membuatkan hubungan tersebut tidak kekal lama.

Sebelum menjalinkan hubungan dengan Bubu, Syahrini pernah dikaitkan dengan penyanyi merangkap komposer terkenal, Anang Hermansyah serta beberapa lelaki lain.

Ditanya mengenai kriteria pasangan yang ingin dicarinya, jawab Syahrini dia tidak menetapkan sebarang syarat.

Ujarnya: "Tiada kriteria spesifik untuk mencari pasangan hidup, sesiapa sahaja boleh. Jika latar belakang lelaki itu terdiri daripada golongan berada, itu semua rezeki yang Tuhan aturkan."

Karier

Syahrini antara selebriti yang meraih sukses dalam karier sepanjang tahun 2012. Kemunculan album keduanya berjudul Semua Karena Cinta pada awal bulan Disember lalu menyuntik sedikit lonjakan kerjaya seni suaranya.

Album yang mengandungi 10 buah lagu antaranya Aku Tak Biasa, Taubatlah Taubat, Sesuatu dan Tatapan Cinta itu melibatkan kerjasama dengan komposer seperti Risna Ories, Pasha Ungu dan Anang sendiri.

Menariknya, Syahrini umpama seorang selebriti pencetus trend semasa kepada peminat memandangkan percakapan, gaya rambut serta fesyennya sering menjadi ikutan ramai.

"Saya amat bersyukur karier berjalan lancar sepanjang tahun 2012. Jika boleh untuk tahun 2013 saya mahu bikin album baharu, sebuah konsert mini dan sikap yang lebih baik," jelas Syahrini.

Selain itu, kesihatan menjadi prioriti kepada Syahrini untuk kekal aktif sebagai anak seni. Biar belum bertemu jodoh hingga kini, dia turut menyasarkan untuk mendirikan rumah tangga pada tahun ini.

"Tahun ini saya mahu kekal sihat, lebih matang dan dewasa sikap, mudah-mudahan tahun ini juga saya bertemu jodoh dan diharapkan jejaka itu orang senegara. Kalau tidak, susah juga nak buat majlis kahwin antara dua negara," tuturnya tertawa mengekeh.
Sumber

No comments:

Post a Comment

ShareThis