Pages

SPONSOR

Followers

sponsor

Tuesday, December 11, 2012

Pemuda ditemui lemas

BACHOK – Seorang lelaki ditemui lemas selepas terjatuh dalam sungai yang terletak beberapa meter di belakang rumahnya pagi semalam.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Daerah Bachok, Ahmad Fakaruddin Berahim berkata, pihaknya menerima panggilan mengenai kejadian itu pada jam 10.30 pagi sebelum bergegas ke lokasi kejadian bersama lima anggota.
Menurutnya, dalam masa yang sama pihaknya turut membuat panggilan bantuan untuk mendapatkan Unit Skuba dari Ibu Pejabat Bomba Negeri Kelantan.

“Lapan anggota skuba tiba beberapa minit kemudian dan mayat mangsa dijumpai pada jam 12.10 tengahari iaitu 10 meter dari lokasi dia dilihat tenggelam oleh orang ramai.

“Ia adalah 200 meter dari lokasi dia jatuh dan mayatnya diserahkan kepada pihak polis selepas dijumpai untuk tindakan selanjutnya,” katanya.
 mangsa Khairul Azmi Zulkifli,26, merupakan anak ketiga dari enam beradik dan tinggal bersama bapanya, Zulkifli Derahman,60-an, ibu, Zainab Mamat,50-an, dan adiknya, Saiful Ridzuan,23.
 kejadian itu dan kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut, manakala mayat mangsa dibawa ke Hospital Raja Perempuan Zainab II untuk bedah siasat.
 mangsa yang dikenali sebagai Yo seorang yang pandai berenang, namun disebabkan arus yang deras, mangsa berkemungkinan gagal menentang arus.
“Ketika itu arus kuat kerana pintu air di Kuala Kemasin sedang dibuka.
Sumber : Sinar

No comments:

Post a Comment

ShareThis