Pages

SPONSOR

Followers

sponsor

Saturday, December 8, 2012

Kutip daging betis atas jalan

image (4)

KUALA TERENGGANU  – “Daging bersepai di atas jalan sehingga isteri terpaksa kutip satu persatu,” kata bekas bilal yang kini terpaksa menggunakan kerusi roda untuk bergerak selepas terlibat dalam kemalangan empat tahun lalu.

Bekas bilal Masjid Pulau Rusa, Ngah Ibrahim, 73, berkata, ketika kejadian dia sedang menunggang motosikal berseorangan sekitar jam 4 petang menuju ke masjid bersebelahan jalan untuk azan Asar sebelum dirempuh sebuah motosikal dari arah belakang.
“Akibat kemalangan itu, daging betis saya hancur dan isteri, Wan Siah Ahmad, 72, terpaksa mengutip daging berkenaan di atas jalan raya.
“Selepas kejadian itu, saya tidak dapat berjalan dan terpaksa menggunakan kerusi roda yang diwakafkan kepada masjid,” katanya ketika penyerahan kerusi roda baru di rumahnya di sini.

Hadir sama, Pegawai Pembangunan Parlimen Kuala Terengganu, Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh yang turut diiringi Pegawai Pembangunan Dun Wakaf Mempelam, Wan Mahyuddin Wan Ngah.
Menurutnya, kerusi roda yang digunakan sebelumnya adalah kepunyaan masjid dan bersyukur kerana mendapat yang baru berikutan kerusi sedia ada sudah ‘uzur’.
“Kalau ada kerusi roda ini senang untuk bergerak kerana saya tidak dapat berdiri seperti dahulu dan hanya bergantung kepada kerusi ini semata-mata,” katanya.
Manakala, Wan Siah berkata, kerusi roda yang diterimanya itu memudahkan Ngah bergerak kerana dia sendiri pada usia sebegitu tidak berdaya untuk menampung berat badan suaminya sekiranya terpaksa bergerak.

Sinar

No comments:

Post a Comment

ShareThis