Pages

SPONSOR

Followers

sponsor

Friday, July 6, 2012

Sanggup redah api selamatkan ibu

image (7)

TELUK INTAN - ”Saya hanya mahu ibu yang berada di tingkat atas selamat. Saya tak tahu bagaimana saya boleh dapat tenaga sebegitu kuat b mendukung ibu ke tempat yang selamat,” kata mangsa kebakaran, Rohani Safie.

Rohani, 65,  tidak tahu bagaimana dia mempunyai kekuatan dan keberanian meredah api yang marak untuk menyelamatkan ibunya.
, ketika kejadian, dia tidak ingat apa-apa melainkan mahu menyelamatkan ibunya, Ainon Abdullah, 87, yang berada di tingkat atas rumah mereka di Kampung Batak Rabit, Batu 3, Jalan Maharajalela, sebelum kejadian, dia ada menyalakan dapur untuk masak minyak kelapa sebelum ke ruang tamu untuk berehat seketika.
“Kira-kira jam empat petang saya baru teringat minyak yang dimasak dan sebaik ke dapur saya melihat api sudah menjulang tinggi dan marak.
“Terkejut dengan keadaan itu, saya terus tinggalkan dapur dan berlari naik ke atas tingkat atas selamatkan ibu. Waktu itu api sudah marak dan hampir menyambar bilik.
"Dalam keadaan kelam kabut itu dia terpijak getah plastik yang terbakar  dalam keadaan menahan kesakitan kakinya melecur, dia terus mendukung ibu dan membawanya ke tempat yang selamat.
sedih rumah pusaka hangus terbakar.Sementara itu Pegawai Operasi Balai

Sumber : Sinar

No comments:

Post a Comment

ShareThis